طراحی سایت با وردپرس

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم است.
طراحی سایت با وردپرس

اگر یک وب سایت با دیزاین حرفه ای و قیمت ارزان می خواهید، ورد پرس گزینه پیشنهادی ما به شماست. در سایت های وردپرسی 95 درصد کار از قبل آماده می باشد و کافیست که تنظیمات لازم بروی سایت شما و مطابق با نیاز شما قرار داده شود. ورد پرس ریسک هزینه های شما، برای یک کسب و کار نوپا را به حداقل می رساند.قالب‌های وردپرس یا همان تم ها، دقیقا همان طرح اصلی سایت شماست. 

وردپرس چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده وردپرس را تعریف کنیم، یک سیستم سایت ساز نیمه آماده (از هر نوع و هر موضوعی می ‌باشد) که به صورت رایگان می توان آن‌ را از طریق وب سایت رسمی وردپرس دانلود نموده و بر روی فضای اینترنتی سایت خود نصب نمایید (فضای اینترنتی همان فضایی می باشد که سایت شما و محتویات آن بر روی آن فضا قرار می گیرد) و سپس وب سایت شما را به صورت کامل با جزئیات و امکانات مختلف و طرح دلخواه شما بر روی آن راه‌اندازی کرده و مطالب و بخش‌ های مختلف سایت را خودتان مدیریت نمایید. قبل از طراحی سایت با وردپرس باید نکاتی را بدانید که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

اگر بخواهیم کمی به صورت حرفه ای تر وردپرس را تعریف نماییم به این صورت باید بیان کرد که وردپرس یک نرم‌افزار تحت وب متن باز (open source) می باشد که در دسته سیستم های مدیریت محتوا (Content Management System)  می…

 

از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می تواند فایل های مربوطه ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصانی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد نموده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز مشتری را فراهم نمایند.

در واقع، ورد پرس یکی از بهترین و پرطرفدارترین سایت ساز های جهان است که به شکل اوپن سورس و با زبان PHP نوشته شده است. باتوجه متن باز بودن آن، به سرعت درحال توسعه و پیشرفت است و باعنایت به استقبال خوب مردم دنیا، برنامه نویسان بسیاری روی سورس ها و افزونه های آن کار کرده اند و کلی ماژول و کد آماده برای آن فراهم است. همه اینها سبب آن شده اند که با وجود اشکالات و موارد امنیتی ای که این سایت ساز پرطرفدار دارد، مورد انتخاب بسیاری از افراد باشد و این سایت ساز قدرتمند را برای رونق کسب و کار خود بکار گیرد.

طراحی سایت با وردپرس یکی از روش های وب دیزاین است که فضایی بسیار ساده و جذاب را برای تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی ایجاد نموده است. استفاده از این نوع طراحی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

علت انتخاب طراحی سایت با وردپرس چیست ؟

– وردپرس به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی کرده و آپدیت می باشد
– برای تازه کاران بسیار مناسب است
– برای هرنوع سایت می توان از آن استفاده کرد
– تمام قالب های آن واکنش گرا هستند
– دارای پشتیبانی بسیار عالی
– عرضه آن به صورت رایگان انجام می شود

اینک هر کدام از این موارد را توضیح خواهیم داد:

عرضه رایگان: طراحی سایت با وردپرس به صورت رایگان وقتی زیباتر خواهد بود که بدانیم تعداد نامحدودی از قالب های رایگان برای این CMS ایجادشده‌اند. منبع پوسته وردپرس فارسی از جمله منابع رایگان آن بوده و وب سایت themeforest از جمله منابع پولی آن محسوب می شود.

مناسب تازه کاران: در صورتی که شما توانایی نوشتن مطلب در مایکروسافت را دارید، پس می‌توانید در وردپرس نیز به راحتی نوشته اضافه کنید. شما این امکان را دارید جهت ارتقاء وب سایت خود از افزونه های مختلفی که به صورت پولی و رایگان در سایت های مرجع هستند، استفاده نموده و این افزونه ها یا پلاگین ها این امکان را دارند که برای داشتن یک وب سایت کامل و زیبا به خوبی به شما کمک کنند. این پلاگین ها می توانند به شما امکاناتی که نیاز دارید را ارائه داده و دسترسی به آن بسیار ساده خواهد بود. از طریق پلاگین ها شما می توانید فرم های تماس با فرم اشتراک، فروشگاه، گالری عکس و غیره را به راحتی به وب سایت خود اضافه کنید.

مناسب برای انواع سایت ها: وردپرس می‌تواند در مورد وبلاگ های عمومی و سایت های شرکتی زیبا و فروشگاهی آنلاین در هر نوع از طراحی وب سایت برای شما بهترین پلتفرم انتخابی باشد.

واکنش گرا بودن تمام قالب ها: بیشتر سایت های وردپرس به صورت واکنش گرا هستند، شما بدون استخدام کردن یک طراح وب سایت خیلی راحت می توانید به طور همزمان دارای نسخه موبایل و تبلت سایت خود باشید

پشتیبانی عالی: تیم وردپرس پشتیبانی قدرتمند و بسیار وسیعی برای استفاده بسیاری از مردم از این پلتفرم ها ایجاد کرده است.

طراحی سایت با وردپرس

برای طراحی سایت با وردپرس باید چند مورد اولیه را از قبل تهیه کنید:

جهت ساخت و طراحی سایت با وردپرس لازم است که در مورد نکات اولیه اطلاعاتی داشته باشیم.

هاست: در رابطه با هاست باید گفت که فضایی است که میزبانی از محتوای وب سایت شما را انجام می دهد. در زمان خرید هاست باید در مورد مواردی که پشتیبانی می کند بررسی های لازم را انجام دهید.

دامنه: به نام و نشانی وب سایت دامنه یا دامین گفته می شود‌. این نام معمولا نام شخص یا با کسب و کار مورد نظر مربوط خواهد بود.

پس از اینکه این دو مورد را برای طراحی سایت با وردپرس خریداری کردید، باید به سراغ نصب و راه اندازی وردپرس رفت.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

1- وردپرس پلتفرم متن باز

وردپرس متن باز می باشد، به این معنا که توسعه دهندگان وب می توانند کدهایی را به آن اضافه کرده و یا آن ها را در اختیار افراد دیگر بگذارند. از این رو افراد برای طراحی سایت وردپرسی نیاز نیست که کد نویسی از پایه را انجام دهند. این امکان از جمله مزایای وردپرس به شمار می‌آید. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که این موضوع می‌تواند روی امنیت سایت و عملکرد آن تاثیر گذاشته و استفاده از کدهای معیوب که توسط دیگران نوشته شده اند، ممکن است روی عملکرد وب سایت تاثیر بگذارد.

 

2- تنوع در افزونه‌ها

از جمله مهمترین مزیت هایی که طراحی سایت با وردپرس دارد، می توان به داشتن تعداد زیاد افزونه ها اشاره کرد. هر فردی با توجه به نیازهای خود می‌تواند از این افزونه ها استفاده نماید. اکثر این افزونه ها به صورت رایگان ارائه می شوند و افزونه های غیر رایگان نیز می‌توانند با قیمت مناسب و منطقی در اختیار طراحان قرار گیرند.

 

3- مدیریت وب سایت وردپرسی

از طریق وردپرس فردی که دارای حداقل اطلاعات فنی در رابطه با برنامه نویسی باشد، امکان نصب وردپرس را خواهد داشت و می‌تواند در قالب آن را به طور دلخواه پیاده سازی نماید. به علاوه وردپرس به علت داشتن یک رابط بصری توانسته است موجب آسان تر شدن فرآیند اضافه کردن صفحه جدید، آپلود تصاویر و مدیریت پست ها نسبت به گذشته می شود. جهت ایجاد یک سایت وردپرسی تنها نیاز است که به یک مرورگر متصل به اینترنت دسترسی داشته باشید و طراح می تواند به راحتی کار طراحی سایت با وردپرس را انجام دهد.

 

4- قابلیت توسعه پذیری سریع و ساده وردپرس

از طریق طراحی سایت با وردپرس طراح می تواند خیلی راحت و با صرف حداقل زمان ممکن سایت مورد نظر را توسعه دهد و با نصب افزونه های مختلف موجب بالا رفتن عملکرد سایت خود شود. به علاوه با توجه به اینکه وردپرس در ابتدا جهت وبلاگ نویسی به وجود آمده بود و از قابلیت های وبلاگ نویسی بالایی برخوردار است، در این میان می‌توان به راه اندازی اشتراک ایمیل RSs در وبلاگ و همچنین قابلیت ثبت کامل توسط بازدیدکنندگان و موارد دیگر اشاره نمود.

 

5- انعطاف پذیری بالا در طراحی سایت وردپرس

یکی از ویژگی های بسیار خوب به طراحی سایت با وردپرس این است که وردپرس پلتفرمی کاملا انعطاف پذیر است و از قابلیت شخصی سازی بسیار بالا طبق سلیقه مشتری برخوردار است. از طریق نصب کردن افزونه ها و تغییر در ظاهر سایت و طراحی سایت ریسپانسیو این امکان وجود دارد که یک سایت کاملا متفاوت با دیگر سایت های وردپرسی به وجود آورد. همچنین از دیگر ویژگی های سایت های وردپرسی این است که از مقیاس پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند. به این گونه که طراح این امکان را دارد هزاران صفحه جدید در سایت به وجود آورده و از بابت عملکرد سایت نگرانی نداشته باشد. همچنین مدیر سایت این امکان را دارد که کاربران مختلفی را با عنوان مدیر در سایت تعریف کرده و هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی در سایت داشته باشند. در کنار این موارد که با آن آشنایی شدیم، برای بروز رسانی سایت و افزونه ها به طراح سایت و برنامه نویس نیازی نیست و آپدیت و بروزرسانی آن به راحتی انجام می شود.

راه اندازی وردپرس

برای شروع فقط کافیست که به سایت وردپرس مراجعه نموده و آخرین ورژن آن را دانلود نموده و با برخورداری از کمترین اطلاعات برنامه نویسی و به شکل ویزاردی نسخه پایه آن را نصب بفرمایید. اما این همه داستان نیست و سایت تولید شده، درخطر نفوذ انواع هکرها و مشکلات امنیتی می باشد. افزونه های بسیاری، ماژول و قالب های متعددی وجود دارند که می توانید روی آن نصب کنید.

بعد از نصب شما می توانید قالب گرافیکی را روی سایتتان نصب کنید و تا حد زیادی سایتتان رابه آنچه که خودتان می خواهید نزدیکتر نموده و سفارشی سازی نمایید و حتی در بعضی موارد خودتان دست به کد شده و از تگ های html و استایل های اختصاصی و اسکریپت های جاوااسکریپتی بهره ببرید. سایت های بسیاری وجود دارند که انواع قالب های رایگان و هزینه ای ورد پرس را ارائه می دهند و می توانید با یک گوگل ساده و بازدید از آن سایت ها قالبی را که به نیازمندی های شما نزدیک تر است را دانلود و یا خریداری نمایید.

درصورت نیاز به انجام یک فعالیت جدید که در ئیش فرض های وردپرس خام وجود ندارد، می توانید با یک سرچ ساده، پکیج یا ماژول پولی و یا رایگان وردپرس مناسب با نیازمندی خود را تهیه نموده و نصب و کانفیگ نمایید. درصورتی که این کامپوننت یافت نشود، وردپرس امکان طراحی و برنامه نویسی کامپوننت اختصاصی مخصوص خودتان را نیز فراهم نموده است و کافیست که با روش کامپوننت نویسی وردپرس آشنا شده و به راحتی آن را توسعه دهید و یا اینکه برنامه نویسان در این زمینه را به استخدام درآورده و طراحی کامپوننت سفارشی خود را از آنها بخواهید. البته که برنامه نویسی افزونه های وردپرس روش خاص خود را دارد و کار روی آنها و یا تغییر در این افزونه ها زمانبر و هزینه بر می باشد.

وردپرس طوری طراحی شده است که تقریبا تمامی نیازمندهای کاربران را ساپورت می نماید و به شکل بسیار کلی و پر از جزئیات و تاحد زیادی سنگین طراحی شده است و تقریبا هر چیزی که بخواهید را در آن می توانید یافت نمایید. این به همان اندازه که مزیت می باشد و جزو ویژگی های این سایت ساز قدرتمند و پرطرفدار شناخته می شود به همان اندازه هم ایراد شناخته می شود و کاربر با کلی امکانات و آپشن ها و تنظیمات گیج کننده و مبهم روبرو می شود.

قالب های وردپرس

قالب‌های وردپرس یا همان تم ها، دقیقا همان طرح اصلی سایت شماست. همان قالبی که مشتری می‌بینند و انتخاب می‌کند. یک وب سایت وردپرسی در واقع رایگان است اما برای نصب آن، وجود یک قالب اختصاصی و حرفه‌ای، پشتیبانی، هاست و فضای میزبانی هزینه کرد. در وردپرس میلیون‌ها قالب در موضوعات مختلف وجود دارند که می‌ توان از آن ها استفاده کرد. البته تمامی قالب‌ها به زبان اصلی هستند اما امکان فارسی‌ سازی و تبدیل به سایر زبان‌ها نیز برای آن وجود دارد.

به صورت کلی وردپرس به طوری ساخته شده است که از محبوبیت ویژه ای نزد موتورهای جستجو برخوردار می باشد اما هرگز نباید فراموش کرد که توجه به سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بسیار مورد اهمیت بوده است و توصیه ما به کسانی که قصد استفاده از این سیستم را برای وب سایت خودشان دارند، اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایشان اهمیت دارد، حتما کار طراحی سایت خودتان را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارند. شرکت سیتا نیز در زمینه سئو و بهینه سازی وب‌سایت ها از افراد مختصص و مجرب در این زمینه بهره‌مند است که در این مورد با مشاوران ما تماس بگیرید.

افزونه ووکامرس چیست؟

افزونه ووکامرس ورد پرس، سایت شما را به یک فروشگاه حرفه ای تبدیل می نماید و می توانید انواع محصولات را در فروشگاه اضافه نموده و اقدام به فروش نمایید.
به طور کلی وردپرس برای شروع کار و استارت سریع فعالیت ها بسیار خوب و مناسب است و باتوجه به کلی و جنرال بودن ماژول های آن به راحتی و به سرعت می توانید یک سایت بالا آورده و کسب و کار خود را شروع نمایید. ولی بعد از یک مدت و متناسب با گسترش کسب و کارتان، کم کم به یک سری سفارشی سازی ها و فعالیت های تخصصی تری نیازمند خواهید بود که بایستی از طریق کد نویسی اختصاصی در افزونه ها، آن نیاز را مرتفع نمایید.اما این پیشنهاد هم همیشه کارآمد نیست و درصورت ناتوانی در توسعه افزونه ها و یا پرخرج بودن آن، مجبور به تغییر سایتتان به سایت های تخصصی تر و سفارشی تر خواهید بود.

کارشناسان شرکت سیتا با توجه به شناخت وردپرس و تسلط کامل به ماژول ها و افزونه ها و انواع قالب ها، می توانند نیازمندی شما را دریافت نموده و به سرعت یک سایت وردپرسی مناسب با نیازمندی های شما را بالا بیاورند. توجه نمایید که به دلیل همه گیر بودن وردپرس و شناخته شدن باگ های امنیتی وردپرس و مشکلات آنها، بعد از طراحی سایت، برای پیشگیری از نفوذ هکرها، افزونه های امنیتی نصب و چک لیست امنیتی روی آن اجرا شده و حتی افزونه های مربوط به سئو هم قابلیت نصب و کانفیگ دارند تا خیال شما تاحد زیادی راحت و آسوده باشد.

اگر می ‌خواهید سایت وردپرسی خود را راه اندازی نمایید، با مشاوران سیتا در این زمینه تماس بگیرید تا با کمترین هزینه در اسرع وقت این کار را برای شما انجام دهیم.

سیتا سایت نمونه کارهای بسیاری در زمینه طراحی انواع سایت های اختصاصی، وردپرس و … دارد. از نمونه کارهای موفق گروه سیتا می توان به طراحی سایت سوشال سیستم، طراحی سایت سیما سافت، طراحی سیتا سایت و … اشاره کرد که برای مشاهده همه نمونه کارها می توانید  اینجا کلیک کنید. همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید. 

دلیل ارزانی سایت ارزان، استفاده از انجین آماده می باشد، بنابراین هزینه تولید کد حذف می شود و قیمت ارزان تر تمام می شود و چیزی از قابلیت های سایت های حرفه ای کم نمی شود.

از 5 الی 10 روز کاری، در صورتی که اطلاعات مورد نیاز در زمان مشخص شده در اختیار قرار بگیرد .

شما با یک سایت ارازن هم می توانید که کسب درآمد داشته باشید ، فقط کافیه در زمان راه اندازی سایت به  نکاتی که مشاوران کسب و کار گروه برنامه نویسی سیتا به شما می آموزند، عمل کنید به این طریق می توانید با یک هزینه کم درآمد مورد نظر خودتون رو داشته باشید

در صورتی که در زمان سفارش سایت، این موضوع هماهنگ شود، فرایند سئو سازی سایت نیز برای شما به طور کامل انجام می پذیرد و در صفحات اول گوگل با یک طراحی سایت ارزان نیز نمایش داده شوید

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید .