طراحی سایت فروشگاهی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم است.
طراحی سایت فروشگاهی

امروزه به دلیل گسترش استفاده از اینترنت، طراحی سایت فروشگاهی بهترین روش برای گسترش کسب و کارها و فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات می باشد. با طراحی سایت فروشگاهی به صورت حرفه ای و بهینه می توان در مدت زمان کوتاهی به یک کسب و کار رونق داد. به همین دلیل در اینجا قصد داریم به بررسی تمام نکاتی که برای طراحی یک سایت حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد، بپردازیم.

از طرفی خرید آنلاین یکی از رایج ترین امور روزانه مردم شده است، اگر کسب و کاری فعال در دنیای واقعی دارید و به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات یا خدمات خود در فضای مجازی هستید، ما برای شما در تمامی سطوح پیشنهادهای شگفت انگیز خواهیم داشت، از فروشگاه های ارزان با انجین های آماده تا فروشگاه های اینترنتی بسیار پیشرفته در سطح دیجی کالا و برنامه نویسی شده کامل.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی در رونق کسب و کارها

همانطور که می دانید امروزه استفاده از اینترنت به قدری افزایش پیدا کرده است که به راحتی می توان اثر آن در تمام بخش های زندگی مشاهده کرد. به عنوان مثال این روزها دیگر لازم نیست که برای خرید لوازم موردنیاز خود حتماً از خانه خارج شوید. چرا که با گسترش وب سایت های فروشگاهی به راحتی می توانید در منزل و با زدن چند کلیک محصول مورد نظر خود را مشاهده و خریداری نمایید.

فروشگاه اینترنتی به یک وب سایت مجازی گفته می شود که مانند یک فروشگاه واقعی محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار می دهد. این نوع خرید به دلیل مزیت های بسیار زیادی که دارد بعد از مدت کوتاهی توانست سبک زندگی جوامع را تغییر دهد. به همین دلیل اگر شما یک کسب و کار دارید و می خواهید به آن رونق دهید، باید بگوییم که اولین چیزی که برای رسیدن به این هدف به آن نیاز دارید، طراحی سایت فروشگاهی می باشد. با طراحی یک سایت حرفه ای و زیبا در حقیقت یک شعبه دیگری برای فروشگاه خود راه اندازی کرده اید که این فروشگاه از نظر مکانی و زمانی هیچ محدودیتی برای مشتریانتان نخواهد داشت و برای راه اندازی این شعبه نیاز به هزینه خیلی کمتری در مقایسه با راه اندازی یک فروشگاه حقیقی دارید و می توانید به صورت بیست و چهار ساعته به مشتریان خود خدمت رسانی کنید.

از آنجایی که امروزه بیشتر مردم تمایل به خرید اینترنتی دارند، طراحی سایت فروشگاهی می تواند تاثیر بسیار زیادی در فروش بیشتر محصولات، افزایش اعتماد مشتریان و شناخته شدن برند کسب و کارتان داشته باشد.

سایت فروشگاهی مناسب چه کسی است؟

طراحی سایت فروشگاهی برای هر نوع کسب و کار، اعم از کسب و کارهای بزرگ و کوچکی که در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات فعالیت می کنند، مناسب می باشد. علاوه بر این موارد بسیار زیادی نیز وجود داشته است که افراد در ابتدا با طراحی سایت فروشگاهی برای خود مشتری جذب کردند و بعد از گسترش آن اقدام به خرید انبار و فروشگاه برای ارائه بهتر خدمات کردند.

همچنین، سایت فروشگاهی برای هر شخصی که در جهت فروش کالا و یا خدماتی فعالیت دارد مناسب است و از کسب و کارهای بزرگ تا کوچکترین کسب و کارها می توانند از این سایت ها استفاده کرده و کار خود را گسترش دهند. نکته جالبی که احتمالاً در اینترنت گردی به آن برخورد کرده اید این است که حتی افراد زیادی بوده اند که در ابتدا اقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با گسترش سایت فروشگاه ها و انبار هایی را برای خود ساخته اند و اکنون از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند.

ظاهر سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به مانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس است و با دیدن آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می توان در سایت یافت می دهد. از تفاوت های دیگر سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی است. نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به آسانی بتوان تغییرات را در آن ها اعمال کرد زیرا ممکن است یک سایت فروشگاهی هر روز و یا حتی در روز چند بار مجبور به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و غیره شود.

طبیعتاً یکی از اصول اساسی که باعث می شود مدیران متقاضی سایت های فروشگاهی و همچنین بازدید کنندگان نگرانی داشته باشند جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است. از مهم ترین راهکارهای حل این موضوع دریافت نماد اعتماد الکترونیک است که یک نشان دیجیتالی بوده از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه هایی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده توسط این وزارت خانه را رعایت کرده باشند.

ویژگی سایت های فروشگاهی

در یک سایت فروشگاهی شما این امکان را دارید که خدمات و کالاهای خود را به صورت منظم و دسته بندی شده و در جداول و لیست های مناسب قرار داده و برای فروش یا ارائه آن ها تلاش کنید. سایت فروشگاهی باید متناسب با دید مشتریان ساده و بسیار زیبا و جذاب باشد و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان در کمترین وقت ممکن بیشترین میزان از محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در این سایت ها باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی بتواند محصول موردنظر خود را سفارش دهد و هزینه خرید محصول را پرداخت نماید. بطور کلی سایت فروشگاهی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • محتوای مفید و خوب
  • رابط کاربری خوب و قوی
  • نمایش و ترتیب محصولات
  • تصاویر و توضیحات
  • اولویت بندی محصولات
  • پیشنهاد ویژه برای محصولات
  • تضمین محصولات
  • نماد اعتماد

در طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی باید در نظر گرفته شود؟

برای اینکه وب سایت فروشگاهی شما بتواند تمام نیازهای مشتریانتان را برای انجام یک خرید اینترنتی خوب برطرف کند، باید از امکانات و ویژگی های خاصی برخوردار باشد که برخی از آنها عبارت اند از:

– محصولات در دسته های منظم و جداگانه دسته بندی شوند و مشتریان به راحتی بتوانند محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه نمایند.

– وب سایت فروشگاهی مورد نظر باید قابلیت اتصال به درگاه بانکی را داشته باشد.

– فیلتر کردن محصولات با توجه به ویژگی های دلخواه یکی دیگر از مهمترین نیازمندی های یک وب سایت فروشگاهی موفق می باشد.

– یک وب سایت فروشگاهی باید با برنامه حسابداری و واحد انبارداری مجموعه یکسان سازی شده باشد.

– در یک سایت فروشگاهی شما به عنوان مدیر سایت باید به راحتی بتواند تخفیف های مورد نظر خود را برای محصولات مختلف اعمال نمایید.

– یک وب سایت فروشگاهی باید از برنامه چاپ خودکار سفارش برخوردار باشد.

– سیستم سبد خرید، امکان ثبت نظر، طراحی زیبا و ریسپانسیو، مدیریت حساب های بانکی و مدیریت سفارشات و پرداخت ها از دیگر قابلیت هایی است یک وب سایت فروشگاهی باید از آنها برخوردار باشد.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با توجه به امکانات و قابلیت هایی که به وب سایت مورد نظر افزوده می شود، متنوع خواهد بود. به عنوان مثال هرچقدر که شما از یک طراح وب سایت فروشگاهی بخواهید که وب سایت شما از نظر ظاهری جذاب تر و کاربر پسند تر باشد و اصول سئو نیز در آن رعایت شود، باید هزینه بیشتری را برای به این کار اختصاص دهید.

به طور کلی عواملی که بر روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذار می باشند، عبارت اند از:

– سرعت بالای سایت در بارگذاری
– رعایت اصول و تکنیک های سئو
– طراحی زیبا و جذاب
– هماهنگ بودن تم اصلی وب سایت با کسب و کار مورد نظر
– انجام کد نویسی های اختصاصی بدون استفاده از قالب های از قبل طراحی شده

اگر یک کارفرما بخواهد که تمام فاکتورها و المان های گفته شده در وب سایت کسب و کارش رعایت شود، بدون شک آن وب سایت از نظر کیفیت به بهترین حالت ممکن خواهد رسید که انجام این امر مستلزم پرداخت هزینه های بیشتر به طراحان سایت می باشد.

اهمیت سئو در طراحی سایت فروشگاهی

حتماً می دانید که تعداد وب سایت هایی که در یک کسب و کار مشابه فعالیت می کنند، بسیار زیاد است و همین امر باعث می شود که هرکدام از وب سایت ها بخواهند با رعایت تمام استانداردها، از سایر رقبای خود پیشی بگیرند. حتماً این سوال در ذهنتان ایجاد می شود که چگونه می توان در دنیای اینترنت، وب سایت خود را به یکی از پربازدیدترین وب سایت ها تبدیل کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که موتور جستجو گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها در لیست نتایج خود الگوریتم ها و استانداردهای گوناگونی را در نظر گرفته است و اگر یک وب سایت فروشگاهی بتواند تمامی این استانداردها رعایت کند، زمانی که یک کاربر کلمه کلیدی مرتبط با آن وب سایت را در مرورگر خود سرچ کند، وب سایت مذکور در رتبه های بالای لیست نتایج گوگل به نمایش در خواهد آمد و به این ترتیب کاربران بیشتری آن وب سایت را می بینند و می توانند از خدمات آن استفاده کنند. به عبارت دیگر وب سایت مورد نظر باید از نظر سئو بهینه شود. اولین گام برای داشتن یک سایت سئو شده، طراحی حرفه ای آن باشد. به همین دلیل تا توصیه می کنیم که تا جایی که می توانید این کار به افراد متخصصی که سالها در زمینه طراحی انواع سایت های فروشگاهی تجزیه دارند، واگذار کنید. چرا که طراحی سایت بهینه اولین گام برای موفقیت کسب و کارتان خواهد و اگر در این مرحله بخواهید کم کاری کنید، بدون شک در گام های بعدی با شکست مواجه خواهید شد.

تاثیر گرافیک بر موفقیت طراحی وب سایت فروشگاهی

سایتی که از نظر بصری زیباتر و جذاب تر باشد، از نظر روانشناسی تاثیر بسیار زیادی بر مشتریان خواهد داشت و آنها را به سمت خود جذب می کند. از این رو تصور نکنید که تنها با ارائه محصولات بهتر و مقرون به صرفه تر می توانید یک وب سایت فروشگاهی موفق داشته باشید، در صورتیکه جذابیت بصری یکی از فاکتورهای بسیار مهم و کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی به شمار می رود.

تاثیر گرافیک بر موفقیت طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی برای کارفرمایان مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از آنها پرداخته ایم:

– کاهش هزینه: همانطور که میدانید راه اندازی کی فروشگاه فیزیکی نیاز به هزینه های بسیار زیادی مانند هزینه اجاره، هزینه خرید، هزینه سوخت و… دارد که این هزینه ها به هیچ عنوان در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد.

– ارائه خدمات به صورت شبانه روزی: با داشتن یک فروشگاه اینترنتی می توانید در هر زمان و هر مکانی که هستید، مشتری جذب کنید، این در حالیست که در یک فروشگاه فیزیکی تنها در زمان های حضور شما است که مشتری به فروشگاه ورود می کند.

– دسترسی آسان: این روزها افراد جامعه به دلیل مشغله های کاری خود همواره به دنبال راحت ترین روش برای خرید محصولات خود هستند و این راحتی تنها با در دسترس داشتن یک فروشگاه اینترنتی مسیر می شود.

سیتا سایت نمونه کارهای بسیاری در زمینه طراحی انواع سایت های اختصاصی، وردپرس و … دارد. از نمونه کارهای موفق گروه سیتا می توان به طراحی سایت سوشال سیستم، طراحی سایت سیما سافت، طراحی سیتا سایت و … اشاره کرد که برای مشاهده همه نمونه کارها می توانید  اینجا کلیک کنید. همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید. 

دلیل ارزانی سایت ارزان، استفاده از انجین آماده می باشد، بنابراین هزینه تولید کد حذف می شود و قیمت ارزان تر تمام می شود و چیزی از قابلیت های سایت های حرفه ای کم نمی شود.

از 5 الی 10 روز کاری، در صورتی که اطلاعات مورد نیاز در زمان مشخص شده در اختیار قرار بگیرد .

شما با یک سایت ارازن هم می توانید که کسب درآمد داشته باشید ، فقط کافیه در زمان راه اندازی سایت به  نکاتی که مشاوران کسب و کار گروه برنامه نویسی سیتا به شما می آموزند، عمل کنید به این طریق می توانید با یک هزینه کم درآمد مورد نظر خودتون رو داشته باشید

در صورتی که در زمان سفارش سایت، این موضوع هماهنگ شود، فرایند سئو سازی سایت نیز برای شما به طور کامل انجام می پذیرد و در صفحات اول گوگل با یک طراحی سایت ارزان نیز نمایش داده شوید

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید .