سوالات رایج در مورد هاست اشتراکی

چرا نمی توان از گواهی امنیت SSL به همراه IP هاست اشتراکی استفاده کرد؟

زمانیکه مرورگر از طریق پروتکل HTTPS به سرور متصل می شود، قبل از اینکه کاربر در خواست خود را به طور کامل به سرور ارسال کند گواهی امنیت بررسی می شود.

چند وب سایت می توانند از یک هاست اشتراکی استفاده کنند؟

اصولا هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. میزبان هاست ادعا می کند هیچ محدودیتی در فضای دیسک برای کاربران وجود نخواهد داشت همچنین پهنای باند نامحدودی برای هر اکانت در نظر می گیرد. ویژگی هایی مثل ایمیل، FTP اکانت نامحدود ارائه می شود.

آیا استفاده از هاست اشتراکی و خدمات آن هیچ زیانی به کاربر وارد نمی کند؟

شما هیچ دسترسی مستقیمی به سرور و سیستم عامل ندارید. در واقع گاهی اوقات نمی توانید اپلیکیشن هایی که نیاز دارید را نصب کنید یا تنظیمات مورد نیاز خود را اعمال کنید. بسیاری از هاست های اشتراکی PHP و MySQL را تنظیم و بهینه می کنند و آن ها تلاش مصمم دارند تا اجرای اپلیکیشن به درستی انجام شود. در این هاست ها از تکنولوژی های به روز برای نحوه نگهداری اطلاعات و سرویس دهی استفاده می شود.

ویژگی های هاست اشتراکی که کاربر را ترغیب به استفاده از آن می کند؟

هاست اشتراکی مشکلاتی دارد اما این باعث نمی شود که کاربر از آن استفاده نکند، هاست اشتراکی برای موارد زیر ایده آل است:

هاست اشتراکی چیست؟

زمانی که شما یک سایت را برای اولین بار راه اندازی می کنید، محاسبه مقدار فضای مورد نیاز برای وب سایت کمی دشوار است. ایده آل ترین راه حل برای این مشکل استفاده از هاست اشتراکی است.

هاست اشتراکی یک هاست مقرون به صرفه است که با ذخیره سازی وب سایت ها و محتوای مرتبط سایت های متعدد بر روی یک ماشین فیزیکی ( سرور ) کار می کند. در واقع ارایه دهندگان یک هاست اشتراکی تمام هزینه های مربوط به هاست و سرور را بین مشتریان خود تقسیم می کنند. معمولا وب سایت های کوچک از این نوع هاست ها استفاده می کنند بنابرین ترافیکی حجمی کم تر اتفاق می افتد.

هاست اشتراکی چگونه کار می کند؟

فایل ها و اپلیکیشن های هر اکانت در قسمتی از سرور نگه داری می شود، این قسمت ها کاملا از یکدیگر جدا شده اند. کاربران هر اکانت هیچ دسترسی به فایل های دیگران ندارند ولی منابع پردازش و وب سرور بین همه ی اکانت ها به اشتراک گذاشته می شود.

هاست اشتراکی به این معنا است که همه وب سایت هایی که از آن هاست استفاده می کنند، آدرس IP مشابه دارند؟

معمولا بله. بیشتر هاست های اشتراکی به این صورت برنامه ریزی شده اند. به این معنا که همه ی اکانت های یک هاست اشتراکی از یک IP و یک نام دامنه پایه استفاده می کنند.

آیا آدرس IP اشتراکی بر امنیت تاثیر می گذارد ؟

نه به طور مستقیم. با این وجود کاربر نمی تواند از گواهی امنیت SSL به همراه نام پایه ی هاست مجازی استفاده کند.