مراحل مهم بارگذاری مطالب در سایت

برای درج مطالب در سایت، نیازمند رعایت کردن اصولی هستیم، تا بتوانیم محتوایی با کیفیت و ارزشمند تولید کنیم.

برای درج مطالب در سایت، نیازمند رعایت کردن اصولی هستیم، تا بتوانیم محتوایی با کیفیت و ارزشمند تولید کنیم.تولید محتوا تنها نوشتن یک متن مرتبط با موضوع سایت، محدود نمی شود و نیازمند رعایت قوانین و قواعد خاصی می‎باشد.
1. انتخاب عنوانی که مخاطب شما را جذب کند:
عنوانی که می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند یک امتیاز نیست بلکه یک اصل اساسی است که باید حتماً رعایت شود. هنگام بارگذاری محتوا در وب سایت عنوان حکم ویترین را دارد. بنابراین واضح است که داشتن عنوانی مناسب نقشی اساسی در جلب نظر افراد برای خواندن مقاله دارد. برای تولید محتوا باید حتماً به داشتن عنوانی مناسب توجه کافی داشته باشید. جدای از این مورد، عنوان مقاله باید تناسب مناسبی از واژه‌ها را داشته باشد. واژه‌های عادی، راحتی خواندن عنوان را بهبود می‌بخشند. کلمات احساسی می‌تواند باعث جلب توجه بهتر افراد شود. با داشتن چنین کلماتی احتمال اشتراک‌گذاری مقاله افزایش می‌یابد. کلمات قدرتمند بیشتر الزام‌آور به نظر می‌رسند و در حقیقت افراد را ملزم به خواندن مقاله می‌کنند. اما یک نکته مهم که باید در بارگذاری محتوا در وب سایت به آن توجه کرد عنوانتان را برای گوگل می‌نویسید یا برای مخاطب؟
برای هردو… چون عنوان H1 شما همان چیزی است که برای ربات‌های گوگل بیشترین اهمیت را دارد و باید کلیدواژه شما در آن به کار رود.

2. بارگذاری متن نوشتاری:
ابتدا محتوای تهیه شده درون ورد را کپی میکنیم به یاد داشته باشید که از قبل متن نوشتاری خود را بررسی کنید تا از عدم وجود اشتباهات نوشتاری مطمئن شوید. هنگام وارد نمودن اطلاعات در وب سایت، به موارد زیر توجه کنید:
• Bold و Italic کردن کلمات کلیدی و عناوین
• مرتب کردن خطوط و متن در یک راستا
• استفاده از شماره گذاری‎ها‎ی وردپرس در سایت
• فاصله گذاری میان پاراگراف‎ها

3. پیوند لینک
یکی از عوامل مهم سئو وب سایت پیوند لینک است که می‎تواند به دو شکل درون سایت و برون سایت انجام شود. در کلمات کلیدی بهترین روش برای پیوند لینک، استفاده از لینک وب سایتهایی است که از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در نتایج جستجو، در صفحه اول قابل مشاهده هستند. پیوند لینک درون سایتی برای کلمات یا عباراتی خاص قابل استفاده است با این شرایط که محتواهای دیگری مرتبط با کلمات و عبارت مورد نظر، در سایت منتشر شده باشد. به عبارت دیگر، پیوند لینک درون سایتی، برای صفحات داخلی وب سایت کاربرد دارد و صفحات مرتبط با موضوع را به بازدید کننده معرفی می‎کند.

4. بارگذاری تصاویر
تصاویر در امر تولید محتوا، نقش مهمی را ایفا می‎کند و می‎تواند حامل پیامهای مهمی برای بازدیدکننده‎ها‎ باشد. تصاویری که برای بارگذاری در سایت انتخاب می‎شوند باید دارای حجم کم، کیفیت و وضوح بالایی باشند. زمان ورود تصاویر به وب سایت باید توجه داشت که برای هر یک از آنها name و alt تعریف شود که می‎تواند شامل کلمات کلیدی باشد. نکته مهم پس از بارگذاری تصاویر، تنظیم فاصله بالا و پایین تصاویر از نوشتارها است که به محتوا نظم می‎بخشد. نکته ای که در تصاویر سایت اهمیت زیادی دارد، استفاده از یک قالب مشخص برای تمامی تصاویر می‎باشد. قرار دادن لوگوی سایت در گوشه ای از تصاویر، می‎تواند در آینده به افزایش بازدیدکننده‎ها‎ کمک کند.

5. سئو و بهینه سازی
نوشتن یک مطلب در وبلاگ سایت مانند هر نوع نوشتن دیگری، نیاز به داشتن مهارت دارد. برای اینکه کاربران را مشتاق نگه دارید، می بایست از یک ساختار مناسب متنی و همینطور عناوین و متون جذاب استفاده کنید. شما می توانید با به کار بردن کلمات کلیدی اصلی محتوای صفحه، در عناوین و متن آن و همینطور داشتن پاراگراف های مجزا، به کاربرانتان کمک کنید تا مفهوم اصلی محتوا را بهتر درک کنند.

هر چه کاربران سایت مطالب آن را بهتر درک کنند، بیشتر رغبت پیدا می کنند تا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند. این کار موجب افزایش رتبه سایت شما خواهد شد. بنابراین برای ارتقا سئو وب سایت و افزایش رتبه آن در گوگل می بایست مهارت های خود در نوشتن مطالب را بهبود ببخشید.

برای بعضی از افراد نوشتن مطلب سئو با نوشتن مطلبی که با هدف جذب مخاطبان صورت می گیرد دو چیز متفاوت است. اما ما با این نوع طرز فکر مخالفیم. اگر شما خواهان یک محتوای سئو شده به همراه جذابیت بالا برای خوانندگان هستید، می بایست کلمات کلیدی را که قصد دارید در نتایج جستجو از آنها ترافیک کسب کنید، حتما در جایگاه های برجسته ای از صفحه قرار دهید. اما دقت داشته باشید که استفاده افراطی از کلمات کلیدی در متن صفحه به هیچ وجه خوب نیست و از خوانایی آن می کاهد.

6. بارگذاری عکس محتوا
برخی وب سایت‎ها‎ برای محتواهای خود عکسها‎یی مرتبط با موضوع بارگذاری می‎کنند. یکی از نکاتی که برای عکس‎ها‎ اهمیت دارد، فرمت تصاویر می‎باشد. بهترین فرمتی که برای آن‎ها‎ عنوان شده، PNG است که در آن تصاویر می‎توانند بصورت گوشه‎گِرد بارگذاری شوند. این کار زیبایی خاصی را به صفحه می‎بخشد و بازدید کننده را به خود جذب می‎نماید.

7. خلاصه محتوا:
قدرت دو جمله اول را دست کم نگیرید، تحقیقات نشان داده است که مخاطب پس از خواندن دو جلمه اول و نگاه به اولین تصویر، تصمیم به ادامه دادن یا ندادن محتوای شما می‌گیرد پس جذاب و مرتبط بودن خلاصه بسیار حیاتی است.